søndag 3. mars 2013

180 bmp

Vanligvis liker jeg å løpe uten musikk. På lange turer i skogen nyter jeg at det er stille og fredelig. Når jeg er med i løp liker jeg å høre de andre løperne rundt meg. Men når jeg løper en kjapp treningsrunde i asfaltjungelen er det deilig å koble av med musikk.

Treneren fra tirsdagstreningene ga oss noen tips om løpeteknikk en gang før jul. Ideelt sett skal man visst løpe med 180 steg i minuttet. Det er ganske mye! Jeg har prøvd å øke frekvensen de siste månedene, og en spilleliste jeg fant på Spotify har vært til stor hjelp. Alle sangene har en rytme på 180 slag i minuttet. Den litt monotone faste treningsrunden min på 5,8 km som jeg løper gjennom vinteren når skogen er dekket av snø og is, ble plutselig mye morsommere når man løper i takt med musikken.

Her er lenke til spillelista på Spotify. 18 timer med løping med 180 steg i minuttet!:
180 bmp

2 kommentarer:

  1. Fin blogg og bra tips om 180bpm musikk! (Selv kjører jeg 130 på gange og 170 på løp og klarer ikke noe mer).

    Garmins fotsensor teller stegene dine og viser det på klokka - og på Garmin Connect.

    Knut
    www.doityourself.no/prehab

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Fotsensor høres gøy ut. Det skal jeg sjekke ut :)

      Slett