torsdag 2. januar 2014

Mengderekord i jula

Det var nok av mengder god julemat og drikke som ble satt til livs i jula, og jeg satte sikkert noen rekorder her også, men det har jeg heldigvis ikke tall på. Men i jula hadde jeg også rikelig med tid til å løpe en tur hver dag. 6 dager på rappen løp jeg en tur. Det er første gang jeg løper så mange dager på rad. Turene var ikke lengre enn i snitt en drøy mil, eller 11,6 km for å være eksakt. Den lengste var på 16 km og en av turene var en minitur på i underkant av 5 km bare for å få meg en liten tur og riste beina. Jeg var temmelig stiv i beina den siste dagen, men ikke alt for ille. Men den 7. dagen trengte beina skikkelig hvile (i anledning høytiden..?). Så tilsammen ble det ny mengderekord på 7 mil på en uke. Innerst inne har jeg et hemmelig mål om 10 mil på en uke, men det får bli en annen uke.

Tre av turene var også god bakketrening. En gang fra St.Hanshaugen og opp til Grefsenkollen:



Og to ganger fra Hovseter og opp til Frognerseteren forbi Holmenkollen:




11 kommentarer:

  1. Turen opp til Grefsenkollen er flott. Jeg løp en del ganger opp dit og hjem igjen når jeg bodde på Løren. Flere muligheter opp-både veien og rød/blåstien.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg prøvde litt på blåsti, men det var mye is, så det ble bilveien. Men det er kanskje isfritt nå?

      Slett
  2. Digger "toppturer" men nå er det lenge siden sist jeg løp motbakke - takk for inspirasjon! ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Glad det kan inspirere. Ingenting som en skikkelig bakkeøkt :)

      Slett
  3. Bra jobbet!

    Har du noen planer eller mål for året?

    SvarSlett
  4. Hei Christian!

    Vurderer UltraBirken og Rallarvegsløpet. Hornhindal Rundt virker også heftig, men 75 km i fjellet er kanskje litt i hardeste laget og krever vel mer ultraerfaring. Ellers satser jeg selvfølgelig på NUC i høst igjen. Hva med deg?

    SvarSlett
    Svar
    1. Er selvsagt meldt på NUC 54 km igjen. Er også meldt på to ultra i 50 miles-kategorien, HOKA Highland Fling i Skottland og nettopp Hornindal Rundt. Foreløpig blir det nok disse tre jeg konsentrerer meg om i år, de to første vil kun handle om å fullføre og ha en god opplevelse, få mer erfaring i beina, så satser jeg på å gi litt mer gass i NUC, og i hvert fall forberede tiden min fra i høst. Det burde være rom for det om jeg fortsetter å trene som nå. Løpte rundt 70 km siste uken, og jobber meg sakte mot 80/90 i uken. Syns det er helt ålreit for en nybegynner, som begynte å løpe bare for et drøyt halvår siden :) Håper å se deg i NUC i hvert fall!

      Slett
  5. Forøvrig er jeg snart her: http://kaihogyo.wordpress.com
    Følg gjerne! :)

    SvarSlett
  6. Wow! 9 mil i uka, da er du nok mer seriøs enn meg :) Nå på vinteren blir det ikke så mye mengde på meg. Og så er det jo også mye annet gøy å finne på som ski, klatring og fotball. Men utover våren blir det mer vekt på løping og lange turer igjen. Jeg sjekket ut hjemmesidene til HOKA, det ser skikkelig gøy ut. Kanskje jeg kan bli med neste år... Og Hornindal Rundt virker beintøff. Ser for meg at UltraBirken er litt snillere, så prøver den først tenker jeg. Ser fram til å følge med på bloggen din. Og tror ikke du kan kalle deg for nybegynner lengre :)

    SvarSlett
  7. Vi får si nybegynner med snev av besettelse :) Løpingen min kommer nok til å variere en del. Jeg har ikke dårlig samvittighet om jeg går en langtur med hundene i stedet for å ta på joggeskoene.

    Har forresten også lyst å prøve klatring, noe jeg ikke har prøvd før. Vurderer å kjøpe et nybegynnerkurs for meg selv og samboeren min. Det virker som en super form for trening.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg liker å variere litt for å holde oppe motivasjonen. Klatring er gøy! Og så er det fint å kombinere med løping. Man kan klatre selv om man har løpt noen dager i strekk og omvendt.

      Slett