onsdag 29. august 2012

Sognsvann rundt medsols 29. august

I dag var mitt andre SRM i år. Første SRM etter at jeg forstuet ankelen. Så jeg forventet vel ikke akkurat en ny pers, men hadde håpet å komme inn på rundt 14. Jeg følte det gikk ganske raskt rundt vannet og at jeg klarte å ta ut alt, så da jeg kom i mål tenkte jeg at målsettingen var i havn. Men klokka mi viste nærmere 14:30, og jeg spekulerte i om jeg kanskje hadde startet den for tidlig. Men det hadde jeg selvfølgelig ikke - fasiten var 14:26. En forklaring på at jeg følte at det gikk så fort rundt vannet kan være at jeg startet i en senere pulje enn det jeg pleier. Når jeg har startet i tidligere puljer med raskere løpere er det flere som løper forbi meg, og jeg løper ikke forbi så mange. Nå var det omvendt, noe som ga meg illusjonen om at det gikk fortere enn det faktisk gjorde.

Så ingen rekordtid i dag, men jeg skal kanskje bare være glad for at jeg kan løpe igjen. En liten trøst er også at gjennomsnittspulsen i dag lå rundt 10 slag lavere enn det den pleier på SRM. Noe jeg velger å tolke som at jeg har mer å gå på, selv om jeg følte at jeg presset meg opp mot maks i dag. Som grafen viser (ja jeg er en nerd), har utviklingen i år mildt sagt vært urovekkende. Snart er jeg tilbake på tidlig 2011-nivå.... Håper å snu trenden utover høsten!

 
 

 

1 kommentar:

  1. Jeg synes det er veldig bra at du er såpass bra på beina igjen! Så da kan jeg glede meg til neste langtur med deg...som vi nå har sagt skal bli ...trommevirvel...Oslo-Drammen! (inspirert av artikkel i aktiv i dn :-))

    SvarSlett